RundaMura 2022

29. 09. 2022.

Prva „RundaMura“ se je odvrtjela. Dvadesetak muža i jedna žena se sastalo ispred pivovare „Lepi Dečki“, čija je lokacija i tekuća ponuda baš prema gravel kanonu. Vrijeme idealno, blaga temperatura, zrak pročišćen.

Motivirano društvo je krenulo poljskim stazama i makadamskom cestom po jednoj od najstarijih gravel ruta – „Kalamper Highway“ od Novog Sela Rok prema Belici. Dalje smo izvrsnim makadamom produžili do Držimurca i uz Trnavu prema „domašinskom lešu“, dugoj makadamskoj šljunčanoj cesti kroz hrastove šume Muršćaka. Na istoku su se već ukazali obrisi mađarskih gorica. Muru smo prešli preko cestovnog mosta na graničnom prijelazu Goričan i nastavili po blatu do podnožja brda.

Krajolik se naglo mjenja, šume su velike, a vozna podloga učvršćena lomljenim kamenom. Cesta se počinje penjati. No, opće je znano da su stanovnici ravnog donjeg Međimurja od nekada imali vinograde u Mađarskoj. Stoga nismo propustili priliku navratiti na kavu i pivo, „Međimursko“ baš. Vina nije bilo, ne jer nije po kanonu, neg je gazda grožđe prodal. Nakon kvašenja grla i uživanja u razgledu, nastavljamo vožnju po šumskim makadamima uz pokoju blatnu poveznicu između bregova. Put je širok, stabilan, a brzine na spustu zavidne. Cijeli kraj je potpuno drugačiji, pravi Gorski kotar s druge strane Mure. Zbog eksploatacije šuma, šljunčane ceste su široke i prohodne. Ako je baš i asfalt, uglavnom je loš. Lošiji od gravela.

Nakon još jedne blatne spojnice kroz gustu bukovu šumu, izbijamo do drvenog tornja vidikovca iznad doline rijeke Kerke. Bacimo pogled u daljinu i uočavamo obrise slijedećeg odmorišta na obroncima suprotnog brijega. Spuštamo se kroz zemljani usjek/klanac i doslovno proletimo ispod „nadvožnjaka“ koji spaja kleti s obje strane. Naravno da ga nitko niti ne primjećuje.

Asfaltnom cestom po dolini Kerke stižemo u Lovaszi, povlačimo ručnu kočnicu i zaliježemo u „Kantin“ na kriglu točenog Soproni piva. Soproni csapolt korso. Pasalo je. Radler je bio samo rezervna opcija. Dalje odmah uzbrdo, asfalt. Osjeća se pritisak ko da bi popil pivu s kriglom. No, šuma je pa barem sunce ne grije. Ipak, na vrhu uspona vrijedi počekati one kojima pivo još nije do kraja doteklo. Ali zato je svaki uspon nagrađen odgovarajućim spustom, brzim, zavojitim, novoasfaltiranim. Na dnu, u dolini Lendvadedes, naravno da opet uspon. I to uska strma asfaltna pješačka staza kroz šumu. Uspuhalo se.

Uskoro na vrhu grebena ulazimo na teritorij Slovenije. Kroz šumu i novo raskrčeni, srećom suhi, šumski put, spuštamo se u Čentibu, te se time vraćamo u Mursku ravnicu. Iz Slovenije u Hrvatsku prelazimo preko riječne skele kod Križovca. Ubrzanim tempom klačimo kroz polja nazad prema cilju. Južni vjetar nam se protivi i malo nas hladi, a i sunce je već nisko.

Završili smo, naravno, u pivovari uz hladno točeno pivo i prve probne taktove „Hladnog piva“.

Pogledajte kako je bilo na eventu…

NOVE OBJAVE

Gravel kalendar 2023.

Pogledajte termine ovogodišnjih gravel utrka, vožnji, group-ride u, kak bi naši rekli, "regionu" 🙂 Ima tu HR, SLO, HU, A, BiH i SRB, a...

Gravel is not dead!

Gravel evoluira, dijeli se u podgrupe, zadire u druge skupine, poput PAC-MANa jede sve pred sobom, obraća se pripadnicima druge vjere?...

Vransko jezero gravel

Drevna Vrana idealno je mjesto za jednodnevni gravel izlet za vrijeme ljetnih morskih praznika, ali nedvojbeno je atraktivna i u ostalim...

Murščak: Šumski gravel

Sjeveroistok Međimurja, Murščak, močvarno je područje uz Muru. Do ušća u Dravu ima još samo 40 kilometara… Do prije ravno stotinu godina...

Bikepacking torbe Giant H2Pro

Vodonepropusnost materijala je poželjna značajka, koja će Vam uvelike smanjiti muke. Svjetski poznat proizvođač bicikala i opreme, Giant,...

Novi trend: Gravel Grinder

Od tvrdo nabijene zemlje do šljunka veličine teniske loptice. Udaljenost se obično kreće između 50 i 150 kilometara… Gravel Grinder je...

Giant Revolt 2020

Model Revolt donosi „pobunu“ protiv postojećih standarda MTB i cestovnih bicikala. Njegove osobine izvlače ponajbolje iz oba svijeta te...

Međimurska gravel bajka

Najsjevernija regija Hrvatske nudi kilometre i kilometre makadamskih cesta. Međimurje je kao stvoreno za najnoviji trend u biciklizmu:...